Nesfjellets nye hotell-aficionado

Vi er på slutten av 80 tallet. En ung tysktalende gutt ferierer på familiehytta i Hedalen. Hit har han kommet hver sommer siden verden ble hans egen, i 1981. Denne dagen har han og familien tatt den korte bilturen til Nesbyen for å overvære åpningen av det splitter nye kjøpesenteret i sentrum. Her var det mye å la seg begeistre av – og kanskje alle mest; rulletrapp! 

35 år senere er den tysktalende gutten vendt tilbake til Nesbyen. Han har vært innom mange land på veien, og bærer på særdeles spennende kompetanse som reiselivskommunen Nesbyen skal få glede av i mange år frem i tid. Her har vi en mann som har tatt vertskapsrollen både til hodet og til hjertet. I tiden fremover skal han utvikle identitetene til Hotell Nesbyen og Ranten Hotell. 

Møt Jens Brokmann. En blid og imøtekommende herremann står å ser gjennom vinduet på Ranten Hotell, mot Nesfjellet Alpin. Det er kveldskjøring der i dag, og flomlysene skinner i det fjerne. «Her skal våre gjester få sitte, etter en opplevelsesrik dag ute i naturen, og nyte god mat og drikke», sier han. I hans verden er gjesten bestandig i fokus, og det går ikke lang tid mellom lanseringer av nye tanker og ideer som kan komme fremtidige gjester til gode. 

Jens er en mann som har gjort mye. Med en eksepsjonell driv og nysgjerrighet har han dyppet tærne i alle tenkelige roller man forbinder med hotelldrift. På et tidspunkt ble han løftet frem som Norges yngste hotelldirektør. Da som direktør hos tidligere Norlandia Hotels i Sunndalsøra.
Senere har han drevet eget hotell, og spisset sin kompetanse videre. 

Nå starter et nytt kapittel, tilbake i gamle trakter. Ranten Hotell er ett av to nyervervede hoteller som er lagt under Jens sin ledelse. «Jeg er begeistret for arkitekturen på dette bygget. Bygget er fra 1968, og har en helt unik beliggenhet med majestetisk utsikt».
Jens ser for seg Nesbyens storstue her. Et høyfjellshotell, i naturskjønne omgivelser, som skal kunne ta på seg en allsidig vertskapsrolle for overnattende gjester med ulike behov. 

Det andre hotellet er sentrumshotellet Hotell Nesbyen. Beliggende i gamle Nes har hotellet nylig fått en spennende facelift, med fokus på gjenbruk. «Her er det retrostilen som gjelder. Etter oppussingen innbyr hotellet til en spesiell og intim atmosfære. Noe man ikke helt forventer.» Her ser Jens også for seg et allsidig hotell-produkt, med nære bånd til aktivitetstilbudene i Nesbyen og på fjellet.
«Hotellene skal drives av samme ledelse. Når det er sagt er jeg opptatt av at dette skal bli to ulike hotell-produkter, med sine egne preg og stilart.» Utgangspunktet er godt, da byggene har ulike styrker og muligheter. «Det vil være synergieffekter i form av infrastruktur og knytninger til Nesfjellet. Det vi kan si er at dette skal bli to forskjellige opplevelser, og at vi skal unngå og opplevelses som en kjede med mange fellestrekk.»

Å få Jens i havn i Nesbyen føles veldig spennende! Det åpner nye dører vi tidligere har sett på, men ikke helt hatt riktig nøkkel. Nå er dørene låst opp og vi tar våre første skritt inn i en verden med varme senger. Nå skal Nesbyen og Nesfjellet markedsføres til et bredere publikum. 

Med sin dedikasjon, oppriktighet og utrettelig fokus på kvalitet og kundeservice, er faktumet klart;


Vi gleder oss stort til innsjekk hos Jens.